08/02/21

O hudbě... 2. část - Simonová a Chladil

 Přátelé,

dnes konečně přicházím s druhým dílem příběhů o hudbě. Já vím, trvalo to dlouho, ale neměla jsem náladu něco smysluplného napsat.

Dnešní den, tedy osmého února dva tisíce dvacet jedna, je významný - před devadesáti lety se narodil zpěvák Milan Chladil. Čtvrtstoletí vystupoval s Yvettou Simonovou, proto právě jim dvěma věnuji dnešní příspěvek.

Ty jsi má láska

První píseň, kterou jsem od nich slyšela, byl velmi známý šlágr Dáme si do bytu. Pouštěla jsem si ji často a dodnes ji mám moc ráda. To bylo začátkem června.

V mobilní aplikaci pro poslech písní, kterou už používám léta, je funkce "Zobrazit album" a právě album (či spíše kompilace) "Ty jsi má láska" mě přivedlo k bližšímu poznání této dvojice. Jednu dobu jsem to poslouchala třeba třikrát za den, pořád dokola. Zvláště jsem měla ráda Cukrkandl z poutí, Ty jsi má láska, Kvete modrý vřes. Byl to jeden ze vzácných okamžiků, kdy se mi opravdu líbilo celé album, nic nebylo potřeba přeskakovat.


Z dalších nesmím zapomenout na Děti z Pirea, Sladké hlouposti, My dva a čas, Sentimentální...

Směs hitů z Televarieté:

Jezdím bez nehod

Milan samozřejmě vystupoval i jako sólista, ale já ho tak moc často neposlouchám. Musím však přiznat, že jeho hlas byl opravdu něco neskutečného, tak silný a krásný. Moje oblíbená píseň je určitě Jezdím bez nehod, velmi šlágrózní písnička ze začátku šedesátých let.

Jezdím bez nehod:


Romantická

Yvetta je bezesporu paní zpěvačka. Nejvíc miluju její píseň Romantická, nádhernou skladbu s textem Jiřiny Fikejzové, a pak Zhasněte lampióny. Její hlas však krásně vyzní kdykoliv, a proto se nebráním poslechu žádné její písničky.
Romantická:


Myslím, že tímto jsme si mohli Ty dva a čas trochu připomenout. Snad jste se něco zajímavého dozvěděli nebo si třeba zavzpomínali.

Příště na shledanou,
Vaše Adéla

6 komentářů:

  1. Adélko, tak to jsi mi udělala radost, pojedu za chvíli na Karlák a budu mít hezké myšlenky - na písničky od těchto dvou krásných lidí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda. Ať ti to dopadne na Karláku dobře :)
      A.

      Vymazat
  2. Víš, že jsi mne tímto příspěvkem moc potěšila ! Nebude asi moc Tvých vrstevníků, kteří by je tito dva zpěváci oslovili.
    Hezký den, Adélko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jsem ráda! Máš pravdu, většina lidí, se kterými se bavím, tuhle hudbu neposlouchá, ale to nevadí.
      Taky ti přeju hezký den!
      A.

      Vymazat
  3. Adélko,to jsi mně tedy překvapila!Tuto muziku poslouchala moje babička,která tady už hodně dlouho není.Když jsem byla malá a ona si tyto dva zpěváky pouštěla na gramofonové desce,docela se rozzářila a zpívala taky.Děkuju,že jsi mi to připomněla,ani já bych nečekala,že někdo Tvého věku,poslouchá tuto hudbu.Měj se pěkně a opatruj se,Adélko!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hezká historka. Já jsem tuhle hudbu víc objevila až loni, kdy se mi naprosto vryla do srdce a tam už zůstane. Do té doby jsem tak nějak poslouchala to, co všichni ostatní, ale nic mě tak nenadchlo, jako právě třeba semaforské písničky, šansony, swing...
      Přeju ti hezký den, Marťo, a dík za návštěvu!

      Vymazat